Корзина
96 отзывов
Контакты
Твой Дизайн
Наличие документов
Знак Наличие документов означает, что компания загрузила свидетельство о государственной регистрации для подтверждения своего юридического статуса компании или физического лица-предпринимателя.
+380632713190 logotiptd@gmail.com
+380983365979 logotiptd@gmail.com
+380958518639
+380443321615
УкраинаКиевул. Бережанская 22
Карта

Походження шовкографії в Донецьку Киесе Харкові Дніпропетровську

Термін «шовкографія» (serigrafia) етимологічно складається з двох коренів: seri (греч. «шовк») і grafia (греч. «писання, зображення»). Це означає, що походження назви відноситься до роботи, пов'язаної з декоруванням шовку або за допомогою його. Згідно традиції, шовкографія виникла в Китаї.

Термін «шовкографія» (serigrafia) етимологічно складається з двох коренів: seri (греч. «шовк») і grafia (греч. «писання, зображення»). Це означає, що походження назви відноситься до роботи, пов'язаної з декоруванням шовку або за допомогою його. Згідно традиції, шовкографія виникла в Китаї.
Існуючі гіпотези про китайське походження шовкографії грунтуються на тому факті, що шовк почали робити в цій країні за цілих 1200 років до нової ери. Проте вірогідніше, що шовкографія в цій країні не народилася, бо шовк був залучений безпосередньо в розвиток шовкографії принаймні через 2400 років.

Сучасний трафа Численні приклади японських трафаретів свідчать, що шовкографія стала все більше і більше приймати характерні риси, властиві цьому типу друку.

У Європі поширення шовкографії, відбувалося головним чином в Англії і Франції, де близько 1750 року Жан Патильон почав випускати шпалери.

У другій половині XVIII століття ця технологія поширюється по всьому світу. А в Америці особливо, де за допомогою методу шовкографії декорували меблі, стіни, тканини і металеві вироби. ретний друк не має практично нічого схожого на первинну техніку шовкографії.
Згідно з історичними фактами, що дійшли до нас, шовкографія, можливо, виникла недалеко від Середземного моря, якщо точніше, то в області між Месопотамією і Фінікією. Багато збігів вказують на те, що хранителями шовкографії, яка тоді розглядалася як мистецтво, були фінікійці.

Цей невеликий семітський народ, що мешкав в XIII, — III вв. до н. е. на вузькій смузі землі, у Фінікії, розташованій десь на території сучасного Лівану в східній частині Середземного моря, був одним з великих мореплавців античності. Фінікійці занима
Фінікійці добували з секретної залози одного молюска пурпур — червона речовина для фарбування тканин. Така речовина порівнянна з пігментом, який уперше стали використовувати фінікійці для забарвлення свого одягу. Крок від забарвлення тканин до отримання набивання, що повторюється, був, з великою вірогідністю, тим, що вони змогли використати його для отримання дешевих промислових виробів, що продаються в широкому масштабі. Що є передвісником шовкографії.

Забарвлення таких тканин було не ручним, а таким, що прискорено повторюється. Не буде ризикованим припустити, що фінікійці на їх торгових шляхах вступали в контакт з більше далекими цивілізаціями, що мали тоді різноманітніше виробництво і складніші технологі
Тим самим, можна зробити припущення, що фінікійці або якийсь сусідній їм народ знайшли спосіб відтворювати малюнки на тканині, за допомогою технологій, які, звичайно, нічого спільного не мають з сучасними, але представляють народження «розмножувальної системи», системи «Повторення зображення», народження шовкографії.

Розвиток технології шовкографії

Виходячи з вищевикладеного, треба розглядати народження шовкографії не як мистецтво, що походить від друкування по тканинах (шовку або іншим), а як технологію, що базується на повторенні відносно простих малюнків за допомогою особливих матриць, «штампів», на які накочувалася фарба за допомогою тампонів, виготовлених з різних матеріалів.

Не можна думати, що шовкографія відразу ж зробила крок до рами, але можна припустити значне спрощення процесу через примітивний друк за допомогою «штампу».
Друк штампом, яка мала безліч недоліків (в першу чергу, із-за недостатнього шару пігменту), зазнала значні і цікаві удосконалення в подальші століття.
Дуже значне поліпшення методу сталося цілих 18 століть опісля, приблизно, в 1185-1333 г. г., в місті Камакура, що було тоді столицею Японії. У цьому місті у вказаний період процвітали усі види мистецтва, включаючи шовкографію; декорувалися обладунки самураїв і прикраси для коней. Спочатку для цього застосовувався звичайний трафаретний метод. Потім було винайдено геніальне нововведення: зображення вирізувалося і наклеювалося на свого роду сітку, що складається з ниток, зроблених з людського волосся, натягнутого на дерев'яну рамку. Таким чином, зображення трималося разом в усіх його частинах, а присутність тонкого волосся ставала непомітною, коли тампон, змочений пігментом, притискався до тканини, що декорувалася.
Тканина для «друкарської рами» стали робити з шовкових ниток і з серпанку. З ними було дуже важко працювати.

Сучасна шовкографія

Великий крок вперед стався в 1907 р., коли деякий Симон з Манчестера запатентував процес трафаретного друку через шовкову тканину, яка гарантувала більш високу стійкість до натягнення, велику стабільність розмірів і використання гумових валиків (надалі гумових ракелів) для нанесення фарби. Винахід був каталогізований під назвою SILK SCREEN PRINTING (англ. «друкування шовковим ситом»).
Тому назва «шовкографія» зовсім недавнє. Сучасного вигляду трафаретний друк набув в 30-50-х роках XX століття. З того часу методом шовкографії стали друкувати підкладки будь-якого виду, від тканин до плакатів, від листівок до етикеток, аж до номерних знаків для автомобілів. Проте на практиці чисте комерційне використання процесу друкування привело до того, що шовкографія не розглядалася як нове втілення графіки, як справжній процес друку, а мала по суті підпорядковане положення, що примушувало упереджено вважати її другорядним методом, спеціальним видом друку.
Нині спектр застосування цього способу друку дуже широкий, що пов'язано із специфічними можливостями шовкографії. Зараз трафаретний друк застосовується не лише в поліграфії, але і в текстильній, електронній, автомобільній, скляній, керамічній і в інших галузях промисловості.

facebook twitter
Предыдущие статьи